N272 |
2015 |
Vraag gestuurd |
SMA-NL 8 |
- Alternatieve bindmiddelen
- Lagere CO2 footprint
|
Toepassen van Lignine, als bitumen vervanger |
Tot op heden geen significante schades of afwijkingen |
|
N605 Gemert |
2017 |
Aanbod gestuurd |
LEAB 11 surf |
- Hergebruik materiaal
- Lagere CO2 footprint
- Lage temperatuur
|
|
|
- LEAB 11 surf/base 40/60 30% PR PA-stone
- LEAB 16 bin/base 30/45 60% PR Nederlands
- AC 16 bin/base 30/45 60% PR Nederlands
|
N285 |
2017 |
Vraag gestuurd |
SMA-NL 11 |
- Hergebruik materiaalHergebruik materiaalHergebruik materiaal
- Lagere CO2 footprint
|
97% hergebruik materiaal, incl. 50% spoorballast
|
Tot op heden geen significante schades of afwijkingen |
|
N268 |
2018 |
Vraag gestuurd |
SMA-NL 8G+ |
- Hergebruik materiaal
- Lagere CO2 footprint
|
Met geluidsreductie en 97% hergebruik materiaal, incl. 50% spoorballast |
Tot op heden geen significante schades of afwijkingen |
|
N625 Maren-Kessel |
2018 |
Vraag gestuurd |
SMA-deklaag |
- Hergebruik materiaal
- Lagere CO2 footprint
|
Deels 80% hergebruikt materiaal in de deklaag |
Sindsdien worden de vakken frequent gemonitord, 1 keer per jaar vindt een C.R.O.W. visuele inspectie plaats. Dit doen we 5 jaar lang. Tot op heden zijn er geen schades geconstateerd, hetgeen marktpartijen al heeft overtuigd en het al vaker wil inzetten. |
Zie ook bij projecten |
N324 |
2019 |
Aanbod gestuurd |
|
- Alternatieve bindmiddelen
- Lagere CO2 footprint
|
50% toepassen van biobased bitumen |
|
|
N625 |
2019 |
Vraag gestuurd |
SMA-NL 8 |
- Hergebruik materiaal
- Lagere CO2 footprint
|
20%, 60% en 80+% hergebruik materiaal en lage temperatuur |
|
|
N639 |
2019 |
Aanbod gestuurd |
SMA-NL 8 |
- Alternatieve bindmiddelen
- Lagere CO2 footprint
|
- 5% houtvezel, voor langere levensduur
- ASPARI toegepast
|
Tot op heden geen significante schades of afwijkingen |
|
N69 zuid |
2020 |
Aanbod gestuurd |
DGD 8 |
|
- Geluidsreductie
- 75% hergebruik materiaal
- Verlaagde temp (140 ⁰C) m.b.v. gemodificeerde bitumen
|
Proefvak intensief gemonitord op civiele en akoestische eigenschappen in de tijd, met als resultaat positief advies voor toepassing in de gehele N69 |
|
N257 |
2020 |
Vraag gestuurd |
|
- Alternatieve bindmiddelen
- Lagere CO2 footprint
|
Onderzoek naar beste methode voor fietspadverbreding; 32 varianten zijn onderzocht |
|
|
N270 |
2020 |
Vraag gestuurd |
|
- Alternatief voor vervanging of nieuwbouw
- Lagere CO2 footprint
|
Het op kleine schaal toepassen van de NGCS-methode ter verbetering van geluids- en comforteigenschappen van een bestaande betonverharding |
|
|
N69 |
2021 |
Aanbod gestuurd |
DGD 8 |
- Hergebruik materiaal
- Lagere CO2 footprint
|
- Geluidsreductie
- 75% hergebruik materiaal
- Verlaagde temp (140 ⁰C) m.b.v. gemodificeerde bitumen
|
Nog geen resultaten; Opdrachtnemer heeft 10 jaar onderhoud op de verharding in het contract. |
Zie ook bij projecten |
N395 |
2021 |
|
|
Biobased materialen
|
Duurzaam asfalt en betonmengsel
Duurzame wegmarkering
BIo-based producten als biorail en bebording
|
|
|
N397 |
2021 |
Vraag gestuurd |
|
- Alternatief voor vervanging of nieuwbouw
- Lagere CO2 footprint
|
Het (binnen een bestaand contract) op grotere schaal toepassen van de NGCS-methode |
|
|
N631 en N638 |
2021 |
Aanbod gestuurd |
SMA-NL 8G+ |
- Hergebruik materiaal
- Lagere CO2 footprint
|
- geluidsreductie
- 60% hergebruikt materiaal
- lage verwerkingstemp (105 ⁰C)
- ASPARI toegepast
|
Nog geen resultaten i.v.m. recente realisatie |
Het toegepaste asfaltmengsel is een spin-off van de onderzoeken op de N625. |
Insulindelaan
Eindhoven
|
2020 |
Vraag gestuurd |
SMA deklaag |
Hergebruik materiaal |
50% hergebruikt materiaal |
|
zie ook het bericht van gemeente Eindhoven: https://www.linkedin.com/posts/gemeente-eindhoven_de-insulindelaan-in-eindhoven-is-een-belangrijke-activity-6897556127303684096-aOyT |